2 maart 2021

Medisch secretariaat

Sinds kort biedt Jamie van Camp-administratie ondersteuning aan voor ondernemers die een praktijk hebben.  Dat kan gaan van tandartsen tot huisartsen of zelfs complete beautycenters.  Onze mensen zijn hiervoor opgeleid en geloven in hospitality.

Ook zo’n duur woord: hospitality.  Wat betekent dat eigenlijk?

Dat je vriendelijk bent. Punt.

Dat is niet voor iedereen weggelegd, dat vriendelijk zijn.  Soms kost het best wat moeite als je 100 keer op een dag hetzelfde moet zeggen: “Neemt u maar plaats hoor, de dokter komt u zo halen.”  Persoon kijkt verward rond en zoekt… “De deur aan uw linkerkant, meneer.”  Dan moet je weten dat er een megagroot papier op de deur hangt met daarop: WACHTKAMER.  Kwestie van te kijken, mensen. KIJKEN.  Scheelt onze medewerker alweer 1,5 seconde tijd en minder irritatie.

Dan heeft de persoon de deur van de wachtkamer gevonden, joepie!  Hij gaat zitten en kijkt een beetje verveeld voor zich uit. Er liggen bijna geen ‘boekjes’ meer bij de dokter want de meeste mensen nemen de telefoon en gaan ergens hersenloos in gaan scrollen.  Ook al zo’n nieuw woord: scrollen.  Alsof je koprol doet, zo klinkt dat.  Eigenlijk heeft het er wat van weg. Vind je niet?

De man neemt dus zijn telefoon ( Ik zei het toch!) en gaat dus zijn feed bekijken van één of andere sociale media-ik-post-over-hoeveel-kilometer-ik-nu-weer-heb-hardgelopen.  Applaus! Ja, waarom zet je dat er anders op?  Om applaus te krijgen toch?

Na een minuut of drie kijkt de man al op naar onze baliemedewerker om toch nog even de aandacht te zoeken.  Oogcontact noemen ze dat dan. Waarom? Dat kan ik je haarfijn uitleggen.

Omdat het nu exact 2 minuten vóór zijn afspraak is en hij nog even wil checken of de dame achter de balie hem wel gezien heeft zodat de dokter hem echt wel over 2 minuten en nee, geen drie, komt halen. Daarom.

Nu is het al 1 minuut ná de afgesproken tijd.  Eén volle minuut is de dokter te laat om de man uit de wachtkamer te komen halen.  Wat denk je? Ja! Oogcontact.  Is ie weer.  Onze medewerker glimlacht vriendelijk.  5 minuten later, hij schuift al wat heen en weer op zijn stoel en gaat nu de meest voorspelbare beweging maken.  Wat is die beweging? Je weet het, komaan! De ik-kijk-op-mijn-horloge-beweging. Bingo!  Om daarna onze medewerker terug aan te kijken natuurlijk.  Het lijkt wel een datingshow, bijna dan.

Oei, hij hoort mensen lachen in de kamer van de dokter.  Oh oh, dat is pijnlijk voor de wachtende man.  Want dat betekent dat de dokter helemaal niet aan het werk is maar zit te lachen. En dat kan natuurlijk niet.  Nu komt het zware geschut.

Hij staat op, kijkt op zijn horloge, steekt zijn Samsung S weet-ik-veel-hoeveel-  in zijn achterzak en loopt naar de balie.  Wat gaat hij zeggen, denk je?  Hmm?

Juist!

“Ik had een afspraak om kwart voor en nu is het al bijna 7 minuten later.  Enig idee hoe lang het nog zal duren?”

Kijk, en nu is het de kunst van de baliemedewerker om hiermee om te gaan. 32 keer per dag, elke dag tot en met vrijdagavond.  Het beantwoorden van deze vraag is tot de kunst verheven.

“De dokter komt u zo halen hoor, het loopt even uit.  Excuus voor het wachten.”  Als je dit kunt zeggen op vrijdagvond rond 19.45 uur na een hele werkweek te werken, ben je een held.

De man stapt geïrriteerd terug de wachtkamer binnen en gaat zitten met een…?  Ja, je raadt het al: zucht. Hij zucht. Want ja, het is vrijdagavond en eigenlijk komt hij gewoon voor een kwaaltje waar hij last van heeft en staat er thuis een aperitiefje op de man te wachten en heeft hij eigenlijk helemaal geen zin om hier te zijn waardoor zijn irritatiegehalte al hoog lag nog voor hij binnenstapte.

Zo. Dat was een lange zin.

En weet je? De man is bij de dokter geraakt, weliswaar 12 minuten NA de afgesproken tijd, heeft een zalfje gekregen voor zijn kwaal en is daarna ,glimlachend naar onze baliemedewerker, naar buiten gestapt.

Onze medewerker is een held. Punt.


Wij bij Jamie van Camp houden van hospitality en hechten hier erg veel belang aan.

Dus ben je op zoek naar een vriendelijke, glimlachende, 1000 keer hetzelfde herhalende medewerker?  Wij hebben de geschikte collega’s voor jou! Met de glimlach. Elke. Keer. Weer.


Jamie van Camp-administratie je bent nooit te laat voor ons medisch secretariaat!


Medisch secretariaat

WEBHOSTING

Technisch Virtueel Assistent. Dat ben ik ondertussen. Of beter: Ik ken ondertussen veel trucjes van een hoop online tools. Daarbij leerde ik ook over webhosting en webdesign. Voornamelijk leerde ik over welke hostingbedrijven goed waren en welke niet.

1 mei 2021

Lees meer

Technisch Virtueel Assistent

Naar school. Again. Je had het nooit verwacht maar daar ga je weer. Zit je daar op de schoolbanken. In mijn geval, virtuele schoolbank. Want, of we het nu willen of niet, het is nog steeds Coronatijd. Mocht je deze blog pas over 27 jaar lezen: Google het maar ‘corona’ krijg je een heleboel ellende te zien.

5 april 2021

Lees meer

Agendabeheer

Iedereen heeft een agenda. Iedereen houdt afspraken bij. Wij, bij Jamie van Camp hebben dus ook een agenda. Wij zijn het soort administratiekantoor die dit digitaal doet.

15 maart 2021

Lees meer

FOUTE FACTUREN

Wil jij ook jouw facturen netjes ingeboekt van groot naar klein ? Dan moet je Jamie van Camp mét beroepsgeheim zijn!

14 februari 2021

Lees meer

Vacature

Voel jij je geroepen om onze nieuwe salesmanager te worden waarbij je verantwoordelijk bent voor je eigen prospecten? Solliciteer dan nu onmiddellijk! We zitten op je te wachten.

1 februari 2021

Lees meer

TELEFOONPERMANENTIE

Want bij administratie komt veel meer kijken dan je werkelijk denkt. Boekhouding en cijfermatig bruto versus netto berekenen, is het meest bekende stuk van administratie bij het grote publiek. Maar het verzorgen van goede, vlotte en voornamelijk gastvriendelijke telefoongesprekken hoort daar ook bij.

14 januari 2021

Lees meer

Nieuwjaarsvoornemens

Hoe zit het met jouw voornemens? Heb je nog iets speciaals in gedachten? ADMINISTRATIE Juist, dat ga jij aanpakken in 2021! Waarom? Omdat dit je veel geld uitspaart als het in orde is. Omdat als alles netjes gefactureerd is je daar een blij gevoel van krijgt. Je wordt nog blijer als je de te ontvangen bedragen op je rekening ziet staan. Dus, een happy ondernemer valt en staat met de administratie!

1 januari 2021

Lees meer

KERSTADMINISTRATIE

Fijne feestdagen voor iedereen hier bij Jamie Van Camp en laat alstublieft even weten of onze administratietips geholpen hebben voor jullie fantastisch, georganiseerd kerstdiner.

17 december 2020

Lees meer

Administratie? Administratie!

Waarom heeft iedereen zo een hekel aan administratie? Het levert toch een hoop voordelen op?

14 december 2020

Lees meer

Kerstactie

Ik wil graag bedrijven in deze moeilijke tijd helpen. Daarom start ik vandaag met een Kerstactie!

7 december 2020

Lees meer

We gaan terug in lockdown

Elke onderneming moet telewerk invoeren waar mogelijk. Dat werd bepaald in de maatregelen die de federale overheid afkondigde op 30 oktober. Niet - essentiële verplaatsingen blijven wel toegelaten, behalve tijdens de avonklok.

3 november 2020

Lees meer

Voordelen van een freelance administratieve hulp

Bezorgt het papierwerk van uw eenmanszaak of kmo slapeloze nachten? Hebt u niet de energie om u lange dag nog aan uw offertes te zetten? Loopt u weleens inkomsten mis doordat u toekomt aan de opvolging van facturen?

27 oktober 2020

Lees meer

Coronamaatregelen

Om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, neemt ons land verschillende maatregelen. Ze hebben een impact op tal van sectoren en ondernemingen.

27 oktober 2020

Lees meer

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x