1 mei 2021

WEBHOSTING

Technisch Virtueel Assistent.  Dat ben ik ondertussen.  Of beter: Ik ken ondertussen veel trucjes van een hoop online tools.  Daarbij leerde ik ook over webhosting en webdesign.  Voornamelijk leerde ik over welke hostingbedrijven goed waren en welke niet.

Over die ‘welke niet’ kan ik ondertussen een boek schrijven. 

Laat me eerst eens uitleggen wat webhosting eigenlijk is. Als je er goed over nadenkt, verkopen ze plaats in lucht. Wat? Ja, zoals ik het zeg: plaats in de lucht. Ik verduidelijk!

Webhosting is een dienst die particulieren of bedrijven ruimte aanbiedt voor het opslaan van informatie, afbeeldingen, of andere inhoud die toegankelijk is via een website. Om snelheid en veiligheid te garanderen en ervoor zorg te dragen dat een webpagina of een website altijd beschikbaar is, worden deze opgeslagen bij een hostingbedrijf.  Dit volgens Wikipedia.

Snap je het?  Als je dit goed leest, is webhosting een dienst die ergens op een server ruimte aanbiedt om jouw website op te slaan.  Dus plaats ( server) in de lucht (ruimte).  Zei ik toch.

Nu is het niet de meest simpele taak om een goede webhost te vinden.  Eentje die je vertelt wat je moet doen als je daar je website wilt ‘parkeren’.  Je moet wel een goede huisheer/huisvrouw vinden die jouw website op een goede plek zet met genoeg lucht, ruimte dus.  Daarbij komt nog dat ze je moeten garanderen dat je website blijft draaien en niet ineens offline gaat. 

Dus.

Had me net aangemeld bij een webhost. Mooi! Ik neem een jaarabonnementje en ik wil tegelijkertijd mijn domeinnaam bij hen laten zetten.  Dus stuur ik een mail met de vraag of ze dat kunnen regelen voor mij.

Niet dus.

Ik krijg een hele vriendelijke mail terug met daarbij een handleiding met linkjes in naar webpagina’s van hun website….in het Chinees! Ja, want ik heb geen idee wat er staat: “Vraag aan je huidige registrar naar de TNT-codes of transfercode en volg dan de handleiding van de domeinnamen op pagina 17, linkje 324 en klik daar op.”

Eh….

Oké, Ik kan dit.

Ik mail mijn vorige domeinnaamhouder of die ook noemt en vraag hen naar de transfercode.

Check! ✅

Ik klik op de link met de handleiding hoe ik een domeinnaam moet toevoegen/linken/whatever aan mijn nieuwe webhost.

WTFLYING…

Twee uur later.

Geen idee wat er staat.  Ik ga maar eens mailen met de vraag of ze iets specifieker kunnen zijn met hoe ik dat moet doen?  Opnieuw een hele vriendelijke mail terug met dezelfde link naar dezelfde handleiding met dezelfde 234 pagina’s-zoek-het-maar-lekker-zelf-uit.

Ik probeer het nog eens.

En nog eens.

7,5 uur later ( dag werkdag) mail ik hen opnieuw met de boodschap dat het me echt niet lukt en of ik alstublieft wat gerichtere informatie mag!  Ik zoek ondertussen op hun contactpagina naar een klantenservice of een helpdesk.

Is er niet!

Met de uitleg erbij dat telefonisch geen vragen gesteld kunnen worden omdat ze genoeg info delen per mail.  Klantenservice is er niet ( ja, nu begrijp ik waarom) en oh ja, er is een chat! Yes!

Probeer ik dat.

Chatvenster: “Hallo met Jeanine, wat kan ik voor je doen.”

( Je begint gelijk te typen toch met je vraag? Niet?)

………………

“Vul eerste je e-mailadres in plus de website waar je vraag over gaat.”

Ja hoor, alles voor niks ingevuld. Opnieuw dan maar…

“Hallo Jeanine, dit is Jamie en ik zou graag mijn domeinnaam naar jullie willen overzetten.  Zou je mij kunnen helpen?”

“Hoi Jamie! Dank je voor je vraag.”  Wat?  ‘Dank je voor je vraag’…wie is daar nu dankbaar voor…

“Daar kan ik je zeker mee helpen.  ( Ik moet even een paar sec wachten wat ze netjes op voorhand aan me vertelt.) “Kijk Jamie, hier heb je de link naar de handleiding-zet-je-flippin-domeinnaam-zelf-over-sukkel. Als je daar op klikt, moet je naar pagina 243 en daar wordt precies uitgelegd hoe je dat moet doen.”

Precies.

IK BEN KLAAR MET JULLIE. IK WIL HULP. IK WL IEMAND DIE ME HIERBIJ HELPT!!!

Just saying…

Oh, dit wordt nog vervolgd hoor!  In mijn blog EN voor mijn ‘nieuwe’ webhost…

Dus lees in mijn volgende blog hoe dit eindigt.

Wat ik je wel kan vertellen, is dat we bij Jamie Van Camp wél een goede service bieden aan klanten.  Dat je ons wél kan bellen EN dat wij je alles uitleggen zodat je het begrijpt en verder kan.

DAT DOEN WIJ DUS WEL!


WEBHOSTING

Technisch Virtueel Assistent

Naar school. Again. Je had het nooit verwacht maar daar ga je weer. Zit je daar op de schoolbanken. In mijn geval, virtuele schoolbank. Want, of we het nu willen of niet, het is nog steeds Coronatijd. Mocht je deze blog pas over 27 jaar lezen: Google het maar ‘corona’ krijg je een heleboel ellende te zien.

5 april 2021

Lees meer

Agendabeheer

Iedereen heeft een agenda. Iedereen houdt afspraken bij. Wij, bij Jamie van Camp hebben dus ook een agenda. Wij zijn het soort administratiekantoor die dit digitaal doet.

15 maart 2021

Lees meer

Medisch secretariaat

Sinds kort biedt Jamie van Camp-administratie ondersteuning aan voor ondernemers die een praktijk hebben. Dat kan gaan van tandartsen tot huisartsen of zelfs complete beautycenters. Onze mensen zijn hiervoor opgeleid en geloven in hospitality.

2 maart 2021

Lees meer

FOUTE FACTUREN

Wil jij ook jouw facturen netjes ingeboekt van groot naar klein ? Dan moet je Jamie van Camp mét beroepsgeheim zijn!

14 februari 2021

Lees meer

Vacature

Voel jij je geroepen om onze nieuwe salesmanager te worden waarbij je verantwoordelijk bent voor je eigen prospecten? Solliciteer dan nu onmiddellijk! We zitten op je te wachten.

1 februari 2021

Lees meer

TELEFOONPERMANENTIE

Want bij administratie komt veel meer kijken dan je werkelijk denkt. Boekhouding en cijfermatig bruto versus netto berekenen, is het meest bekende stuk van administratie bij het grote publiek. Maar het verzorgen van goede, vlotte en voornamelijk gastvriendelijke telefoongesprekken hoort daar ook bij.

14 januari 2021

Lees meer

Nieuwjaarsvoornemens

Hoe zit het met jouw voornemens? Heb je nog iets speciaals in gedachten? ADMINISTRATIE Juist, dat ga jij aanpakken in 2021! Waarom? Omdat dit je veel geld uitspaart als het in orde is. Omdat als alles netjes gefactureerd is je daar een blij gevoel van krijgt. Je wordt nog blijer als je de te ontvangen bedragen op je rekening ziet staan. Dus, een happy ondernemer valt en staat met de administratie!

1 januari 2021

Lees meer

KERSTADMINISTRATIE

Fijne feestdagen voor iedereen hier bij Jamie Van Camp en laat alstublieft even weten of onze administratietips geholpen hebben voor jullie fantastisch, georganiseerd kerstdiner.

17 december 2020

Lees meer

Administratie? Administratie!

Waarom heeft iedereen zo een hekel aan administratie? Het levert toch een hoop voordelen op?

14 december 2020

Lees meer

Kerstactie

Ik wil graag bedrijven in deze moeilijke tijd helpen. Daarom start ik vandaag met een Kerstactie!

7 december 2020

Lees meer

We gaan terug in lockdown

Elke onderneming moet telewerk invoeren waar mogelijk. Dat werd bepaald in de maatregelen die de federale overheid afkondigde op 30 oktober. Niet - essentiële verplaatsingen blijven wel toegelaten, behalve tijdens de avonklok.

3 november 2020

Lees meer

Voordelen van een freelance administratieve hulp

Bezorgt het papierwerk van uw eenmanszaak of kmo slapeloze nachten? Hebt u niet de energie om u lange dag nog aan uw offertes te zetten? Loopt u weleens inkomsten mis doordat u toekomt aan de opvolging van facturen?

27 oktober 2020

Lees meer

Coronamaatregelen

Om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, neemt ons land verschillende maatregelen. Ze hebben een impact op tal van sectoren en ondernemingen.

27 oktober 2020

Lees meer

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x